Prof. Dr. Roger Berger

Do trained actors learn strategic behaviour or are they selected into their positions?

empirical evidence from penalty kicking

Dokumente und Dateien

Hinweis

Bitte nutzen Sie beim Zitieren immer folgende Url:

http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:15-qucosa-149526

Kurzfassung in Englisch

This paper studies if the Minimax theorem holds for the behaviour of trained and untrained actors in the field. This is explored with data from 1043 football penalty kicks from professionals of the German Bundesliga and for 268 penalty kicks from untrained players. Minimax makes good predictions about the collective patterns emerging from the behaviour of experienced actors, as well as about their individual strategic actions. However, this is not true for untrained actors. In the
next step it is explored if, the professional players learned their behaviour, or if they were selected into their roles because they had the required abilities. The data suggests that the professionals were selected by the competitive conditions of professional sports.

weitere Metadaten

Erschienen in Arbeitsbericht des Instituts für Soziologie
Titel der Schriftenreihe
(Deutsch)
Arbeitsbericht des Instituts für Soziologie ; 60
Schlagwörter
(Deutsch)
Minimax, Min-Max-Theorem, untrainierte Akteure, Lernen, Fußball, Elfmeter, Auswahl
Schlagwörter
(Englisch)
Minimax, untrained actors, soccer, penalty kick, learning, selection
DDC Klassifikation302
DDC Klassifikation796
Beteiligte Institution(en) 
HochschuleUniversität Leip
FakultätInstitut für Sozioloige
Institution(en) 
HochschuleUniversität Leipzig
FakultätInstitut für Soziologie
DokumententypForschungsbericht
SpracheEnglisch
Erstveröffentlichungjahr der Druckausgabe2013
Veröffentlichungsdatum (online)22.07.2014
persistente URNurn:nbn:de:bsz:15-qucosa-149526

Hinweis zum Urheberrecht

Diese Website ist eine Installation von Qucosa - Quality Content of Saxony!
Sächsische Landesbibliothek Staats- und Universitätsbibliothek Dresden