Julia E. Hoch, Jürgen Wegge

Shared leadership in virtual teams: the impact of Cognitive, affective and behavioural team leadership on team performance

Dokumente und Dateien

Hinweis

Bitte nutzen Sie beim Zitieren immer folgende Url:

http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa-141229

Kurzfassung in Englisch

The present investigation is concerned with shared leadership and team performance in a sample of 20 organizational virtual teams. We examine shared team leadership in terms of cognitive processes (team learning), affective processes (perceived team support), and behavioural processes (team member exchange quality). Our findings document internal validity of the shared leadership model, and high external validity in predicting team performance. Findings are discussed with regard to management of virtual teams in organizations.

weitere Metadaten

Erschienen in GeNeMe '08
Schlagwörter
(Deutsch)
Konferenz, GeNeMe 2008, Neue Medien, Virtuelles Unternehmen, Team, gemeinschaftliche Führung, Teamleistung
Schlagwörter
(Englisch)
conference, new media, online community, virtual team, shared leadership, team performance
DDC Klassifikation330
RVK KlassifikationQR 760
Institution(en) 
HochschuleTechnische Universität Dresden
FakultätFakultät Informatik
DokumententypInProceedings
SpracheEnglisch
Erstveröffentlichungjahr der Druckausgabe2008
Veröffentlichungsdatum (online)09.05.2014
persistente URNurn:nbn:de:bsz:14-qucosa-141229
QuelleKlaus Meißner & Martin Engelien (Hrsg.), GeNeMe '08: Gemeinschaften in Neuen Medien, TU Dresden, 01./02.10.2008, Dresden: TUDpress, ISBN: 978-3-940046-95-6, S. 253-265

Hinweis zum Urheberrecht

Diese Website ist eine Installation von Qucosa - Quality Content of Saxony!
Sächsische Landesbibliothek Staats- und Universitätsbibliothek Dresden