Nathan Oyori Ogechi

Publishing in Kiswahili and indigenous languages for enhanced adult literacy in Kenya

Dokumente und Dateien

Hinweis

Bitte nutzen Sie beim Zitieren immer folgende Url:

http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:15-qucosa-91659

Kurzfassung in Englisch

This paper argues a case for the preparation of reading materials in Kiswahili and other African languages in order to enhance adult education in Kenya. Adult education clientele are defined as those aged over 15 who (a) were either never enrolled in primary schools or dropped out before completing and (b) `graduated` and currently participate in community extension services. Cognisance of mothertongues as the best languages to begin basic literacy is taken. However, since the literacy so acquired should be useful to the individual at both local and national levels, one needs Kiswahili for wider communication. Therefore, reading materials, especially for post literacy and adult literacy teacher training should be in Kiswahili. This will not only guard against relapsing to illiteracy and misinformation but will also alleviate the scarcity of reading materials in the face of hard economic times in Kenya.

weitere Metadaten

Erschienen in Swahili-Forum - 8.2001
Schlagwörter
(Deutsch)
Swahili, Kenia, Erwachsenenbildung, Literalität, Afrikanische Literatur
Schlagwörter
(Englisch)
Swahili, Kenya, adult education, litracy, African literature
SWD SchlagworteSwahili, Kenia, Alphabetisierung, Erwachsener, Außereuropäische Literatur
DDC Klassifikation496
Institution(en) 
HochschuleUniversität zu Köln
FakultätInstitut für Afrikanistik
DokumententypArtikel
SpracheEnglisch
Veröffentlichungsdatum (online)09.08.2012
persistente URNurn:nbn:de:bsz:15-qucosa-91659
QuelleSwahili Forum 8 (2001), S. 185- 199

Hinweis zum Urheberrecht

Diese Website ist eine Installation von Qucosa - Quality Content of Saxony!
Sächsische Landesbibliothek Staats- und Universitätsbibliothek Dresden